Obsah je grál, slýcháme všude. A je to pravda: doba je digitální a contentová (obsahová chcete-li). Článek, post na sociální sítě … Tvorba nejenom marketingových textů zabere denně spoustu času. A čas jsou peníze. A to nemluvíme o vymýšlení claimů, optimalizaci SEO a dalších. Jak to udělat skutečně špičkový obsah?

Kolik času zabere jeden článek?

Otázka je prostá, odpověď ne úplně jednoznačná. Podle nedávného průzkumu společnosti coSchedule trvá většině marketérů vytvoření obsahu v průměru jednu až šest hodin. Vždy záleží ovšem na tom, o jaký typ obsahu se jedná.

Nejčastějšími typy obsahu, které respondenti vytvářely jsou příspěvky na blogu (48 % z nich), příspěvky nebo kampaně na sociálních sítích (24 %) a e-mailové kampaně (14 %).

Zpráva vycházela z údajů z průzkumu mezi 1 597 marketéry z 83 zemí. Přibližně 40 % respondentů pracuje pro malou nebo středně velkou značku, 33 % pracuje nezávisle, 12 % jsou blogeři, 11 % pracuje pro agenturu a 5 % pracuje pro společnost velké velikosti.

Víte, kolik marketérů obsah tvoří každý den?
60 %

Podrobně: příspěvek na sociální sítě

Kolik času zabere příprava příspěvku na sociální sítě? Standardní textový příspěvek zabere až 90 minut marketérova času.

  1. Výběr tématu (5 – 15 minut)
    Bez toho to nejde. Tvůrce musí mít přehled o tom, co se v jeho oboru děje, ať hledá statistiky, seznamuje se s trendy nebo uvádí nějakou zajímavost.
  2. Metriky a kontinuita (5 – 10 minut)
    Co funguje a co ne? Je obsah poutavý a pestrý? Určitě stojí za to vědět, o čem jsem psal před měsícem (není nic trapnějšího, než dávat podruhé stejné téma) a kouknout se, jaké příspěvky měly úspěch a které naopak ne.
  3. Design (10 – 30 minut)
    Zde je závislost na typu obsahu největší. Pokud je příspěvek textový, rozhodně zabere méně času, než infografika nebo jinak graficky pojatý obsah. A to nemluvíme o natáčení videa (tam se obvykle dostáváme do jiných časových dimenzí).
  4. Copywritting (5 – 20 minut)
    Opravdu mluvíte jazykem svého kmene? Upoutat pozornost, naladit se na svou cílovou skupinu tak, aby přestala rolovat a začetla se právě do vašeho příspěvku. Je to někdy hodně těžké, ale základem úspěchu je trénink.
  5. Optimalizace a nasazení (5 – 15 minut)
    Ve finále byste si měli svůj příspěvek po sobě přečíst, není úplně košer obsahově skvělý post mít plný gramatických chyb. Doladit hashtagy, případně doplnit médii a nasadit na sociální síť.

Kolik času průměrně zabere příprava obsahu?

  • Příspěvek na sociální sítě: 30 – 90 minut
  • Článek na web: 1 – 6 hodin
  • Příprava newsletteru: průměrně 14 dní
  • Výroba krátkého videa: 3 hodiny až 9 měsíců

Business modul: Špičkový obsah za polovinu času

Spoustu práce je potřeba udělat, ale pro vás může znamenat obrovskou pomoc. Při hledání tématu, kdy se zdánlivě v oboru nic neděje a marketéra zrovna nic nenapadá. Při vytvoření základního textu, tvorbě hashtagů, optimalizaci a dalším.

Suma sumárum: business modul vám pomůže až 50 % Vašeho času. Rozhodně neplatí, že nasazením nástrojů umělé inteligence prostě založíte ruce a máte hotovo. Čas přípravy příspěvku na sociální sítě zkrátíte třeba na 45 minut, obsáhlý článek stihnete za tři hodiny. Newsletter za pět dní.

 

Business modul se představuje

  • Modul business se specializuje na tvorbu různorodých textů, včetně článků, příspěvků na sociální sítě a specifických textů, které mohou obsahovat odborné výrazy bez jejich překladu. Špičkový obsah.
  • Zvládá také práci s názvoslovím, jako jsou slogany, claimy a generování URL adres, které pomáhají s brandovou identitou a optimalizací webu.
  • V oblasti SEO poskytuje podporu při tvorbě Meta popisů, Meta klíčových slov a Title Tagů, což pomáhá zlepšit viditelnost webových stránek ve vyhledávačích.

Více o business modulu

Promptujeme.cz