Google nástroje? Stará známá věc, že googlevské portfolio je pro online marketéry životně důležité. Klasika je klasika, ale vyznat se ve všech novinkách, který Google často vypouští (a vzápětí také často přejmenovává nebo ruší), není někdy úplně snadné. Pojďme se podívat na stručný přehled desítky nástrojů, které by marketér v roce 2018 neměl opomíjet.

1. Google Analytics

Webová analýza nejenom pro podniky, říká pyšně Google. Tady se nějak podrobně rozepisovat je zbytečné, Google Analytics patří mezi neoblíbenější google nástroje a nejpoužívanější. Umožňuje měřit prodej, konverze, přináší celou řadu zajímavých statistik a přehledů, které můžete personalizovat.

POZN: S Google Analytics se v roce 2018 pojí především dotaz ohledně GDPR. Jak se to s tímto nástrojem? Mělo by platit, že statistická data jsou GDPR vyjmuta (neshromažďují se zde žádné osobní údaje). Za mírně problematickou mohla být (donedávna) považována geolokace, nicméně Google Analytics si v tomto případě počíná ta, že určí místo návštěvníka stránky, pak se IP adresa „likviduje“. Tedy i v tomto případě je vše v pořádku. Je však třeba si dávat pozor, pokud pracujete s UserID, kdy přiřazuje údaje o různých zařízeních, návštěvách a interakcích ke správným uživatelům. Na tuto funkcionalitu se GDPR vztahuje.

2. Google Data Studio

Nástroj Google data studio představuje velmi užitečnou pomůcku, pokud potřebujete získat přehledy dat na jednom místě. Pomocí tohoto vizualizéru dat můžete vytvářet čitelné přehledy a panely, reportovat, upravovat a sdílet. Napojit lze na AdWords, Google Analytics, Google Sheets, Search Console, Youtube Analytics, Attribution 360, BigQuery, Cloud SQL, DCM
MySQL a PostgreSQL.

3. Google Search Console

Dříve byl Google Search Console známý jako Nástroj pro webmastery Google. Tato bezplatná webová služba je určena především pro webmastery, umožňuje kontrolovat stav indexování a optimalizovat viditelnost vašich webových stránek. Nástroj je nezbytný pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a sledování výkonu stránek ve vyhledávací síti.

4. Google My Business

V české verzi se jedná o web Moje firma na Googlu a jedná se o bezplatný zápis firmy.
Jedná se o podporu lokálního vyhledávání firem, kdy tato forma bezplatného zápisu by vám měla pomoci přilákat nové zákazníky a samozřejmě vylepšení viditelnosti stránek.

5. Google Keyword Planner

Plánovač klíčových slov slouží především pro kampaně ve vyhledávací síti (propojení službou Google Adwords), kdy uživatel může vyhledávat návrhy klíčových slov a reklamních sestav. Vedle plánovaní klíčových slov pomůže zvolit konkurenceschopné nabídky a rozpočty pro kampaně.

6. Google Tag Manager

Google Tag Manager slouží opět především pro vývojáře nebo správce stránek, nicméně marketér se bez tohoto nástroje víceméně neobejde. Tag Manager slouží pro sloučení a správu značek a měřicích kódů u jednotlivých kampaní (pixelů). Pokud spravujete více stránek, tak pro přehlednost představuje optimální variantu.

7. Test your mobile speed

Není to plně googlí varianta, ale od společnosti Think with Google. Funkcionalita Test your mobile speed je prostá – hodí se, pokud chcete vědět rychlost načítání stránek optimalizovaných pro mobilní zařízení. Chvilku to trvá, ale dostanete doporučení ke zlepšení výkonu vašich stránek. Google doporučuje rychlost načtení max. 3 vteřiny.

8. Google PageSpeed Insights

Tenhle nástroj na měření rychlosti webu budou využívat spíše opět vývojáři, nicméně marketér je obvykle první, kdo pomocí Google PageSpeed Insights upozorní, že webové stránky se nenačítají zrovna nejrychleji a že třeba právě tam můžeme hledat příčinu, proč návštěvníci z webu odcházejí pryč.

9. Google Trends

Pokud chcete znát nejnovější trendy a data z Google, tak Google Trends představuje ideální volbu. Tento nástroj je užitečný k identifikaci nejnovějších trendů nebo virálních zpráv ve vaší lokalitě (případně v konkrétní zemi). Jak Trends využít? Jakmile zjistíte konkrétní trend, můžete vytvořit nové blogové příspěvky, nové propagační akce nebo upravit sestavu klíčových slov ve vaší kampani.

10. Google Alerts

Google Alerts neboli sledování zajímavého obsahu na webu. Na své si přijde i běžný konzument informací, nicméně pro marketéry se hodí zejména nastavení upozornění na konkrétní nové trendy v oboru. Služba je vhodná pro jednoduché sledování klíčových slov a aktualizuje se při každé zmínce. Zprávy chodí vaší e-mailového schránky.

Zdroje

www.exabytes.digital/blog/10-must-free-google-tools-websites-2018
support.google.com/analytics/answer/3123662?hl=cs
www.danielnytra.cz/gdpr-online-marketing/

Profesí marketingový specialista se slabostí pro inovace všeho druhu,
statistiky a sociální sítě. Miluji vaření a nejen v kuchyni spojuji často
nespojitelné. A ten pravý relax pro mě znamenají hory, ať už po svých
nebo na kole či koloběžce.

Chci online tipy

... dostávat 2x měsíčně do schránky

Děkuji, úspěšně jste přihlásili k odběru.