Spuštění reklamy na Instagramu bylo dlouhou dobu avizováno na konec září roku 2015. Mnozí instagramisté sice kroutí hlavami, ale marketéři si mnou ruce – tolik očekávaný nový reklamní kanál na sociálních sítích je konečně tady. Jak se s reklamou na Instagramu poprat?

Nutno podotknout, že v českých luzích a hájích byl systém spuštěn s několikadenním zpozděním oproti avizovanému datu 30. 9., základní informační stránkou je rozhraní Instagram Business.

Reklama na Instagramu – Co je potřeba?

Vzhledem k tomu, že Instagram již nějakou dobu patří společnosti Facebook, tak trochu evergreenem vytváření kampaní na těchto platformách je fakt, že pro plnou funkčnost se musíte stát vyznavačem prohlížeče Google Chrome – instagramovou kampaň totiž můžete postavit výhradně v Power Editoru, který v ostatních browserech neběží.

1. Instagramový účet

Reklama na Instagramu bez Instagramu nepůjde – pokud nemáte založený účet na této sociální síti, je třeba to rychle napravit. Není to složité, chce to mít k dispozici mobilní zařízení (systém na desktopu není plně funkční) a trochu času– viz zde.

2. Facebook Business Manager

Ať se nám to líbí nebo ne, prvním krokem je vytvoření účtu ve Facebook Business Manageru – pokud máte založený facebookový profil, tak postačí přihlášení přes Váš profil a následně projít sekcí začínáme. Určíte si účel založení, pojmenujete si účet a víceméně máte hotovo, případně postupujte dle návodu.

3. Propojte Manager s instagramovým účtem

Jak již bylo řečeno, bez instagramu to nepůjde, v dalším kroku je třeba propojit existující účet s Business Managerem – vedle uživatelského jména je třeba zadat heslo. Provedete to tak, že v levém menu pod odrážkou Nastavení firmy (pokud máte nastavenou angličtinu, tak odrážka Business Settings) vyberete položku Instagramové účty (Instagram Accounts). Zadáte uživatelské jméno a vyplníte heslo – pokud byste tak neučinili, v nabídce Power Editoru se Vám nabídka na reklamu na Instagramu nezobrazí.

4. Kampaň v Power Editoru

A to již pomalu finišujete – pokud máte úspěšně propojené účty Manageru a Instagramu, můžete směle přistoupit k vytvoření první instagramové kampaně. Kliknete na tlačítko Vytvořit kampaň a vyplníte požadované položky – název kampaně, sady reklam a reklamu a potvrďte. Nyní stačí již přejít do sady reklam (jednoduchým poklepem) a po skrolování dolů pod položkou Okruh uživatelů je položka Umístění – tam zaškrtněte políčko Instagram. A hotovo.

5. Nastavení reklamy

Tady žádná záludnost nečeká – rozhraní je podobné jako při vytváření reklamy na facebooku: jsou zde atributy jako propojení s FB profilem, zadání propagované stránky, zadání instagramového účtu. Mezi základní formáty instagramové reklamy patří čtverec a obdelník, viz zde.

Reklama na Instagramu – shrnutí

Jak bylo výše uvedeno, základní nastavení reklamy na Instagramu nepředstavuje nikterak složitý proces. Závěrem se je však třeba zmínit se o základních účelech, které si můžete ve svých kampaních zvolit. Oproti facebooku je nabídka mnohem skromnější, v listopadu 2015 ve facebookovém rozhraní API je možné využít pouze tři základní účely:

kliknutí na web
instalace mobilní aplikace
zhlédnutí videa

Doufejme, že již brzy se marketéři dočkají dalších funkcí. O tom, jak vytvořit vzorovou reklamu na Instagramu, si povíme zase příště.

Profesí marketingový specialista se slabostí pro inovace všeho druhu,
statistiky a sociální sítě. Miluji vaření a nejen v kuchyni spojuji často
nespojitelné. A ten pravý relax pro mě znamenají hory, ať už po svých
nebo na kole či koloběžce.

Chci online tipy

... dostávat 2x měsíčně do schránky

Děkuji, úspěšně jste přihlásili k odběru.