Reklama na facebooku představuje v českých luzích a hájích nejefektivnější formu reklamy prostřednictvím sociálních sítí. Již jsme si pověděli, jak provést základní nastavení reklam na facebooku a jak technicky připravit vzorovou kampaň. Dnes se podíváme na poslední krok, který je alfou a omegou celého procesu: obsah a nastavení sady reklam.

Poté, co jste se úspěšně prokousali spletitou přípravou a základním nastavením kampaně, představuje nastavení samotných reklam ten nejtěžší krok. Není to způsobeno technickou náročností, ale spíše potřebou kreativity, invence, ale také notné dávky improvizace. Zásadní rozdíl je mít připravenou reklamu a reklamu, která je úspěšná. Ale zpátky k nastavení.

Vzhledem k tomu, škála nabízených služeb a produktů nejenom na internetu je velmi různorodá a v mnoha případech specifická, tak proto i reklama na facebooku je variabilní. Jednotlivé kampaně tak můžete dělit na konkrétní sady reklam a ty pak na dílčí reklamy. Jakým způsobem je nastavujete je potom na Vás.

facebook reklama

Dodržujte délky textů a rozměry obrázků

Reklama na facebooku v podstatě skládá ze dvou základních částí: textu a multimediální složky (obrázku, resp. sady obrázků nebo videa). Jak pro texty, tak pro multimédia platí, že musíte dodržovat daná pravidla, ať co se týče délky textů nebo rozměrů obrázků. Pokud totiž zadáte příliš dlouhý text, facebook jej sice zkousne, ale ve výsledku se text nezobrazí celý. A to může být v konečném výsledku trapas.

U základních atributů reklamy pravidlo omezení délky textu neplatí jen pro hypertextový odkaz, kde je délka omezena 1024 znaky. Pokud budete propagovat velmi dlouhý odkaz (např. označkovaný pro Google Analytics), nezapomeňte uvést také tvar, který se zákazníkům zobrazí.


Titulek // max. 25 znaků
Text// max. 90 znaků
Popis odkazu // max. 200 znaků

Kampaň si dopředu připravte

Rozhodně reklamní sestavy nepřipravujte až přímo ve facebookovém prostředí, nejlépe pak v prostředí Power Editoru (dostupného v prohlížeči Google Chrome). Pokud budete ctít kampaň měnit, vybrušovat a ladit, tak Vás nejen vzhledem k pomalejší odezvě facebooku čeká opravdu perná šichta. Texty si připravte dopředu (i obyčejný MS Word nabízí funkci hlídání počtu znaků, navíc časem vám doporučované délky doslova přejdou do krve a texty budete sypat z rukávu přímo na míru).

To stejné platí také pro multimédia, především obrázky. Pamatujte, že reklama se zobrazuje v několika mutacích (typy zobrazení můžete ovlivnit, v základní nabídce jsou např. Vybrané příspěvky ve stolních počítačích, Vybrané mobilní příspěvky, Pravý sloupec v počítačích ad. Tady obvykle stačí číst pečlivě instrukce – např. sada reklam s jedním obrázkem vyžaduje rozměr 1200×628 px.

Využívejte co nejvíce možností, ale pamatujete, že platí zlaté pravidlo všeho s mírou. Pokud například budete připravovat kampaň zaměřenou na konverzi, určitě se vyplatí přidat výzvu k akci, např. Koupit, u rozsáhlejších sestav nezapomeňte odkazy značkovat, abyste věděli, jak výkonná vaše reklama je.

Reklama na facebooku: shrnutí

Jak bylo řečeno, vedle dodržování základních pravidel buďte připraveni někdy improvizovat – nečekaným problémem totiž může být i tak triviální věc jako příliš velká fotografie, kterou facebook odbyde lakonickou hláškou, které zní velmi obecně a jen těžko z ní můžete poznat, kde je vlastně problém.

S tím souvisí i bezmezná trpělivost a neustálá kontrola – rozhodně nelze začátečníkům doporučit okamžité spuštění kampaně. Všechno připravte, aktivujte s časovou prodlevou a minimálně dvakrát projděte (opět platí, že ráno moudřejší večera a případná chyba se odstraňuje lépe v kampani naplánované nežli aktivní).

Sledujte statistiky – facebook v tomto ohledu nabízí nepřeberné množství ukazatelů (po pravdě, ne každý z nich je užitečný a jen mizivé procento využijete v konkrétních případech). Je třeba si vše projít a zvážit. Statistiky sledujte pravidelně – velkou chybou je kampaň spustit a chodit se dívat jednou za měsíc, to je přímá cesta do pekla. Statistiky Vám totiž pomohou odhalit chyby a poskytnout vodítko pro změny, které reklamu učiní ještě výkonnější. Takže s chutí do toho!

Profesí marketingový specialista se slabostí pro inovace všeho druhu,
statistiky a sociální sítě. Miluji vaření a nejen v kuchyni spojuji často
nespojitelné. A ten pravý relax pro mě znamenají hory, ať už po svých
nebo na kole či koloběžce.

Chci online tipy

... dostávat 2x měsíčně do schránky

Děkuji, úspěšně jste přihlásili k odběru.