Reklama na facebooku je v marketingovém prostředí České republiky fenoménem, která je pro marketéry zajímavá především z důvodu efektivního cílení a nízké ceny, kdy za mizivou částku můžeme cílit takřka na každého, kdo se pohybuje na internetu.

V minulém článku jsme bavili o základních nastaveních, dnes se podíváme na modelový příklad, jak vytvořit svou první kampaň. Do správce reklam se dostanete následovně: www.facebook.com/ads/manage nebo přes www.facebook.com/business.

Reklama na facebooku – Kliknutí na web

Možností propagace přes facebook je hned několik, pro ilustraci si vyberme jen jednodušší z nich, a to zvýšení návštěvnosti na našem webu. Ve správci reklamy vvbereme tuto položku a následně nás čekají 4 základní kroky.

1. krok

Vytvoření kampaně

facebook reklama

Tento krok již máme vlastně za sebou, jedná se o potvrzení našeho účelu.

2. krok

Vytvoření účtu pro reklamu

facebook reklama 2

Základní informace o účtu – je třeba si pohlídat hlavně měnu (abyste měli nastavené české koruny) a časové pásmo (facebook rád jako defaultní nastavuje tichomořský čas, kde je několikahodinový časový posun).

3. krok

Vytvoření sady reklam

facebook reklama 3

V tomto kroku nastavujete zacílení vaší reklamy – vybíráte si okruh uživatelů (podle pohlaví, věku, zájmů ad.). Je třeba pamatovat na důležitost tohoto kroku – pokud nemáme e-shop s třiceti tisíci položkami s působností po celé České republice, není vhodné ponechat základní nastavení.

Určitě se hodí omezení podle vašeho oboru, místa (pokud jste regionální firma) a určitě omezení věkem (nezapomeňte, že facebook má dnes kdekdo, pokud máte e-shop, těžko u vás bodu nakupovat desetileté děti). Pokud máte facebookovou stránku, určitě se hodí ji přidat ve Spojení.

Poslední položkou v tomto kroku je stanovení rozpočtu. Je možné stanovit rozpočet celkově (např. 2000 Kč na měsíc) nebo denně. Který ze způsobů zvolit není jednoznačné – osobně se přikláním k nastavení denního rozpočtu. Při volbě rozpočtu na celou dobu se může stát, že při nedůsledné správě vám uživatelé „vyklikají“ částku za týden a vám zbudou oči pro pláč.

4 krok

Vytvoření reklamy

facebook reklama 4

Posledním krokem je vytvoření reklamy jako takové, o kterém si povíme někdy příště. Ve zkratce ovšem platí, že facebook reklama se skládá ze dvou částí: text (titulek, text, popis), který bývá omezený počtem znaků (titulek např. 25 znaky) a multimediální částí (foto, video). Případně lze doplnit také výzvu k akci (např. koupit).

Spuštění kampaně

Poté, co jsme prošli předchozími kroky, nás zcela na konci čeká potvrzení kampaně. Tlačítka Objednat není třeba se bát, nemusíte cokoliv dalšího psát nebo posílat, prostě počkáte, až vaše reklama bude schválena (dostanete upozornění). Vyúčtování probíhá několika možnostmi, obligátní je platba kartou (facebook si automaticky strhává z karty, kterou zadáte utracené částky). Naštěstí již neplatí, že tak činí každý den (faktura mívala pak několik stran), lze nastavit i frekvenci plateb.


Pár tipů na závěr

TIP 1: Pokud budete platit kampaně kartou, mějte ji připravenu již při tvorbě kampaně. Stává se, že u některých možností vás bez zadání platební metody systém nepustí dál (např. u remarketingu).

TIP 2: Reklamy lze vedle správce tvořit také v Power Editoru, který je přehlednější. Bohužel ovšem funguje pouze v prohlížeči Google Chrome, takže pokud jste např. vyznavači Mozilly Firefox, tak máte smůlu.

TIP 3: Netvořte reklamy přímo v systému, mějte je vždy připravené. Jak již bylo řečeno, s rychlostí správce reklam je někdy potíž, nemůže se vyloučit ani neočekávaný pád. Pozor! Pokud pracujete v Power Editoru, nezapomeňte veškeré změny nahrát. Systém nemá automatické ukládání, takže můžete ztratit i několik hodin práce.

Promptujeme.cz