Reklamní systémy na sociálních sítích představují efektivní možnosti inzerce. S reklamou na Facebooku a Youtube se setkal takřka každý internetový uživatel. U reklamy na ostatních v Česku známých sociálních sítích to tak úplně neplatí. Minule jsme se bavili o reklamních systémech na sítích pro fotky, nyní je čas na LinkedIn, Twitter a další.

Jedná se o poměrně novou záležitost, že de facto všechny v Česku nejpoužívanější sociální sítě mají svůj reklamní systém. Některé z nich byly spuštěny teprve nedávno (Pinterest), některé se vlastně stále zavádějí (Instagram). A reklama na Snap chatu pro Česko představuje stále notnou dávku exotiky.

LinkedIn

linkedinProfesní sociální síť LinkedIn je českými inzerenty tak trochu (neprávem) opomíjena – jednak kvůli menší komunitě než představuje dominantní Facebook, jednak také proto, že reklamní systém na LinkedIn slouží především pro podporu brandu. Pro tyto účely jsou k dispozici dva základní formáty: sponzorované aktualizace a textové reklamy. První případ by měl přilákat nové sledující na stránku společnosti nebo produktu a oslovit požadovanou cílovou skupinu, textové reklamy pak mají za úkol generovat nové potencionální kontakty. Nespornou novinkou je pak je LinkedIn Lead Accelerator, který umožňuje využít možnosti retargetingu.

linkedin.com/ad/start

Twitter

twitterAni sociální síť Twitter nezůstává v reklamních možnostech pozadu, k dispozici jsou hned tři základní možnosti. K budování komunity je možné využít propagace Twitter účtu, promoted propaguje konkrétní tweet a Sponzorované trendy umožňují uživatelům sledovat, o čem se právě tweetuje na konkrétním místě.

business.twitter.com

Google Plus

google plusVyužití a rozšířenost samotného vyhledávání na Google trochu zastiňuje možností sítě Google Plus. Základem je zde využití reklamních příspěvků tzv. Post Ads, které mají oproti ostatním tu výhodu, že se nevztahují pouze na samotnou sociální síť, ale jsou propojeny se stránkami na Google Display Network.

>plus.google.com/+GoogleAds

Shrnutí

Na závěr se sluší dodat, že vedle Facebook reklamy a Youtube marketéři v České republice reklamní využití na výše uvedených systémech příliš nevyužívají – zatímco u Google je problém upřednostňování systému Adwords, LinkedIn se potýká s brandovou povahou reklamních možností, u Twitteru je využití sekundární nejspíš z důvodů relativně malé twitterové komunity.

Promptujeme.cz