I sebekvalitnější příspěvek, který je publikovaný na sociálních sítích v nevhodnou dobu, pravděpodobně zapadne. Přesto, že mezi řadou nejpoužívanějších služeb existuje řada spojitostí, je až z podivem, jaké diametrální rozdíly panují v top časech mezi Facebookem, Twitterem a dalšími. Kdy publikovat na sociálních sítích? Jaké jsou užitečné nástroje pro měření?

Předně je třeba poznamenat, že na toto téma proběhla zejména v zámoří celá řada výzkumů a výsledky jsou… trochu (méně) překvapivé. Říci, že konkrétní den a konkrétní čas je pro publikování nejvhodnější, bohužel nelze, a to s ohledem na specifika časových pásem, jednotlivých zemí a koneckonců také dílčích oborů zájmu, kterým se jednotlivé profily věnují.

Kdy publikovat na sociálních sítích?

Takže… Předložené výsledky berte jako rámcový návod, který zkuste použít, případně dle svých potřeb modifikovat. Nebraňte se srovnání s dalšími studiemi, nicméně určitě neužívejte metodu: Vyzkouším všechny, to je cesta do pekel. Podívejme se tedy na „profláklé“ sociální sítě v roce 2016, a to Facebook, Google +, Instagram, LinkedIn, Pinterest a Twitter.

Na Facebook nejlépe v pátek

facebook U nejoblíbenější sociální sítě světa, která má dle aktuálních čísel přes 1,5 miliardy uživatelů, se za nejlepší dobu publikování považován pátek mezi 13-16 hodinou. Vedle toho hodně vytěžovanými dny je čtvrtek a víkend.

Zajímavostí je bezesporu fakt, že okolo 13 hodiny se zaznamenávají příspěvky s největším procentem sdílení, okolo 15 hodiny příspěvky s největším počtem kliknutí. Kdy údajně není dobré příliš postovat na Facebooku, je sobota a neděle v noci (mezi 20. a 8. hodinou).

Nástroj pro analýzu profilu na Facebooku
www.fanpagekarma.com

Středeční Google + a tzv. lurkeři

google plus Plusko od Google se svou strukturou a základními principy Facebooku značně blíží, je ovšem zřejmé, že zde platí jiné zásady. Nejefektivnějším časem pro zveřejnění příspěvku se uvádí středa dopoledne, vedle toho také od neděle do úterý v podvečer.

Kdy byste se naopak měli publikování na Google + vyhnout? Obvyklým špatným časem je brzké ráno nebo naopak pozdní večer. Za zmínku stojí ještě jeden fakt. Oproti Facebooku jsou Pluskaři z 90 % provažováni za lurkery (volně přeloženo jako nakukovači), kteří sice „šmírují“ Váš profil, ale již velmi líní projevit více interakce.

Nástroj pro analýzu profilu na Google Plus
simplymeasured.com/freebies/google-plus-analytics

Když obědváte, na Instagram nechoďte

instagram Na začátku roku 2016 je již jasné, že Instagram představuje nejpopulárnější fotkoviště, se 400 miliony uživatelů se trvale zabydlel v první desítce TOP sociálních sítí. A i tady jsou pravidla pro publikování specifická.

Jako TOP den je obvykle uváděno pondělí a čtvrtek, a to mezi 14-15 hodinou, respektive mezi 20-21 hodinou. Velký potenciál pak na Instagramu mají videa, jejichž postování okolo 21 hodiny zaznamenává až o třetinu více interakcí. Rozhodně se nedoporučuje publikovat příspěvky kdykoliv během pracovního dne, za úplně hluchou je považována doba okolo oběda.

Nástroj pro analýzu profilu na Instagramu
implymeasured.com/freebies/instagram-analytics

K ranní kávě si spusťte LinkedIn

linkedin I profesní síť LinkedIn, která uzavírá první dvacítku nejoblíbenějších sociálních sítí, je výjimečná, vzhledem k obsahovému kontextu ostatních. Nejvíce si totiž LinkedIn lidé spouštějí brzo ráno (ideálně v úterý, ve středu nebo čtvrtek), a to mezi 7.30-8.30.

U LinkedIn platí, že zejména businessmani si sociální síť spouštějí hned ráno jako plnohodnotnou náhradu kdysi nenahraditelných novin. K ranní kávě tedy porci zajímavých životopisů. Proto nepřekvapí, že právě zde je frekventovanou dobou poledne, případně také doba mezi 17-18 hodinou. Naopak na LinkedIn nechoďte během pracovních dní v noci.

Nástroj pro analýzu profilu na LinkedIn
socilab.com

Vyrazíme společně na nedělní Pinterest

pinterestTaké Pinterest jako web plný multimediální inspirace patří mezi dvacet nejpoužívanějších sociálních sítí. Jeho zaměření je oproti ostatním také speciální, stejně tak jiná je doporučená doba, kdy zde zveřejňovat příspěvky. Jako ideální se totiž uvádí neděle večer.

Chodit na Pinterest v pracovní dny se naopak příliš nedoporučuje, když už to musí být, tak mezi 14-16 hodinou.

Nástroj pro analýzu profilu na Pinterestu
business.pinterest.com/en-gb/pinterest-analytics

Twitter: připojte se při cestování autem

twitterA konečně Twitter, světová devítka sociálních sítí. Mikrobloggeři své příspěvky nejčastěji umisťují ve středu po obědě a v době kolem večeře (17-18 hod.). Obdobně dobře jsou na tom i další pracovní dny.

Zajímavostí je, že uživatelé se na Twitter připojují, když zrovna cestují autem, pokud se jedná profesně o B2B trh, tak zůstává pracovní týden, pouze v případě lidí, kteří se pohybují v B2C, dochází k připojení během víkendu. Určitě se ale vyhněte publikování v pátek odpoledne a každý den po 20 hodině.

Nástroje pro analýzu profilu na Twitteru
www.twitonomy.com
analytics.twitter.com
moz.com/followerwonk

Kdy publikovat na sociálních sítích?

FACEBOOK
Pátek 13-16, resp. čtvrtek a víkend

GOOGLE +
Středa 9-11

INSTAGRAM
Pondělí a čtvrtek 14-15, 20-21

LINKEDIN
Úterý-čtvrtek 7.30-8.30 nebo poledne
PINTEREST
Neděle 20-23

TWITTER
Středa 12-13 a 17-18

Vybrané zdroje

www.adweek.com/socialtimes/best-time-to-post-social-media/504222
blog.bufferapp.com/best-time-to-tweet-research
blog.surepayroll.com/post-pin-tweet-best-time-to-outreach
coschedule.com/blog/best-times-to-post-on-social-media
www.fastcompany.com/3036184/how-to-be-a-success-at-everything/the-best-and-worst-times-to-post-on-social-media-infograph
www.elleandcompanydesign.com/blog/2015/2/5/the-best-times-to-post-to-social-media
www.huffingtonpost.com/catriona-pollard/the-best-times-to-post-on_b_6990376.html
www.quicksprout.com/2015/01/02/what-are-the-best-times-to-post-on-social-media

Profesí marketingový specialista se slabostí pro inovace všeho druhu,
statistiky a sociální sítě. Miluji vaření a nejen v kuchyni spojuji často
nespojitelné. A ten pravý relax pro mě znamenají hory, ať už po svých
nebo na kole či koloběžce.

Chci online tipy

... dostávat 2x měsíčně do schránky

Děkuji, úspěšně jste přihlásili k odběru.