Google, google a zase google. Není velkým překvapením, že oblíbený webový vyhledávač byl v červenci 2017 nejnavštěvovanějším webem na světě. A vzhledem k tomu, že vedle domény .com jsou oblíbené i národní platformy, dá se s jistotou googlí triumf označit za drtivý.

Triumf google na všech frontách

Když totiž rozebereme prvenství giganta podrobně, základní verze google.com má s 28,79 miliardami návštěv více než 8,6 procentní podíl. V první desítce návštěvnosti se ještě navíc objevuje národní varianta Brazílie (google.com.br), Indie (google.com.in) a Velké Británie (google.com.uk). Jen pro zajímavost – v první padesátce nejnavštěvovanějších webů se včetně národních verzí google vyskytuje celkem 28x. Pro zajímavost – české verzi patří 127. pozice.

Na bedně sociální sítě

Málo platné, triumf google je očekáváný, stejně tak očekávané je složení medailistů. Druhým nejnavštěvovanějším webem je youtube.com, na třetím místě je facebook.com. Oba dva portály mají návštěvnost přes 22 miliard měsíčně s podílem přes 6,5 %. Když se poté díváme na další pořadí, podle Trafic Share se přes 1 % procento dostal jen Yahoo.com a wikipedia.org. Jak již bylo řečeno, do první desítky se dostaly tři národní verze google, poté trochu překvapivě twitter.com a rozhraní Microsoftu live.com.

PořadíWebTraffic ShareNávštěv (měsíčně)Zařazení
1.google.com8.60 %28,79 mld.vyhledávač
2.youtube.com6,75 %22,58 mld.sociální síť
3.facebook.com6,68 %22,35 mld.sociální síť
4.yahoo.com1,47 %4,926 mld.vyhledávač
5.wikipedia.org1,26 %4,206 mld.web encyklopedie
6.twitter.com0,93 %3,116 mld.sociální síť
7.google.com.br0,80 %2,683 mld.vyhledávač
8.live.com0,78 %2,605 mld.e-mail (společnost)
9.google.co.in0,76 %2,552 mld.vyhledávač
10.google.co.uk0,76 %2,547 mld.vyhledávač

Nakupování

amazon.com (11.), ebay.com (32.), aliexpres.com (50.)

Vyhledávače

yandex.ru (12.), baidu.com (14.), google.fr (17.), google.de (19.), google.co.jp (21.), google.com.tr (22.), google.ru (24.), yahoo.co.jp (26.), google.ca (27.), google.it (28.), google.com.mx (31.), google.es (35.), google.pl (36.), bing.com (37.), google.com.au (41), google.com.id (42.), google.com.vn (47.), google.com.ar (49.)

Sociální sítě

vk.com (13.), instagram.com (16.), reddit.com (23.), ok.ru (30.), whatsapp.com (34.), qq.com (38.), linkedin.com (39.), pinterest.com (40.), tumblr.com (44.)

Televize a video | netfix.com (15.), twich.tv (46.)
Zpravodajství | msm.com (33.)
E-mail | mail.ru (18.)
Erotika | xvideos.com (20.), porhub.com (25.), xnxx.com (29.)
Internet a Telecom | wordpress.com (43.)
Filmy | imdb.com (48.)

Zajímavosti
microsoft.com (51.)
office.com (63.)
booking.com (73.)
adobe.com (86.)
dropbox.com (94.)
steamcommunity.com (100.)

Národní vyhledávač Seznam jako unikát

Česká republika si dlouhodobě drží jeden primát. Když pomineme specifikum ruského prostředí, nebývá v Evropě zvykem, že mezi silnou trojku google – youtube – facebook se dokáže vklínit někdo jiný. V Česku svou pozici stále potvrzuje vyhledávač seznam.cz, kterému v účtování patří 2. pozice hned za národní verzí google (verze Google.com je pátá). Za zmínku jistě stojí fakt, že oproti třetímu facebooku má o jedno procento větší podíl návštěvnosti, oproti čtvrtému youtube skoro dokonce 2 %.

O tom, že Češi rádi navštěvují národní platformy, svědčí i další zástupci v první desítce – šestka a sedmička patří zpravodajství (novinky.cz a idnes.cz), osmý je bulvár Super.cz, deváté místo patří e-mailové službě szn.cz. Top ten uzavírá wikipedia. Je třeba doplnit, že i ve dvacítce nejnavštěvovanějších webů mají národní portály velmi silné zastoupení (mezi druhou desítku se dokázala vklínit jen sociální síť vk.com (19.) a dnes již nadnárodní srovnávač heureka.cz (14.).

PořadíWebTraffic ShareZařazení
1.google.cz6,66 %vyhledávač
2.seznam.cz6,51 %vyhledávač
3.facebook.com5,41 %sociální síť
4.youtube.com4,76 %sociální síť
5.google.com3,20 %vyhledávač
6.novinky.cz2,32 %zpravodajství
7.idnes.cz1,91 % zpravodajství
8.super.cz1,41 %e-zine/ bulvár
9.szn.cz1,23 %e-mail
10.wikipedia.org0,89 %web encyklopedie

Zpravodajství a e-ziny

sport.cz (11.), aktualne.cz (16.), blesk.cz(17.), prozeny.cz (26.), lidovky.cz (34.), denik.cz (39.), parlamentnilisty.cz (42.)

Specializované magazíny a zprávy

in-pocasi.cz (43.), sport.idnes.cz (44.), chmi.cz (46.), zive.cz (47.)

Nakupování a srovnávače

heureka.cz (14.), alza.cz (22.), bazos.cz (24.), sbazar.cz (31.), firmy.cz (32.), alienexpres.com (38.), aukro.cz (40.)

Mapy | mapy.cz (12.)
Vyhledávače | centrum.cz (13.)
Filmová databáze | csfd.cz (15.)
TV a Video | stream.cz (18.), ceskatelevize.cz (25.), nova.cz (33.), twich.tv (36.), iprima.cz (37.)
Sociální sítě | vk.com (19.), twitter.com (23.), instagram.com (27.),reddit.com (41.)
E-mail | email.cz (20.)
Sdílení a stahování | uloz.to (21.), ulozto.cz (35.), cztorrent.net (49.)
Banky | servis24.cz (28.), mojebanka.cz (45.)
Erotika | freevideo.cz (29.), prnhub.com (30.), xhamster.com (48.), xvideos.com (50.)

Zajímavosti
zboží.cz (52.)
fio.cz (55.)
booking.com (57.)
pinterest.com (59.)
linkedin.com (61.)
mall.cz (63.)
ebay.com (66.)
microsoft.com (69.)
slevomat.cz (81.)
amazon.com (95.)
tumblr.com (99.)
jobs.cz (100.)

Údaje k červenci 2017

www.similarweb.com

Profesí marketingový specialista se slabostí pro inovace všeho druhu,
statistiky a sociální sítě. Miluji vaření a nejen v kuchyni spojuji často
nespojitelné. A ten pravý relax pro mě znamenají hory, ať už po svých
nebo na kole či koloběžce.

Chci online tipy

... dostávat 2x měsíčně do schránky

Děkuji, úspěšně jste přihlásili k odběru.